Krystyna Kozyra
Ukończyła studia magisterskie na wydziale Informatyki i Zarządzania na
Politechnice Wrocławskiej, studia podyplomowe w zakresie rachunkowości
oraz studia podyplomowe Logistyka dla nauczycieli w Wyższej Szkole
Logistyki w Poznaniu. Jest egzaminatorem w zawodzie technik ekonomista.
Początkowo pracowała poza oświatą, a od 2002 w Zespole Szkół
Ponadgimnazjalnych im. gen Władysława Sikorskiego w Sulechowie (woj.
lubuskie). Uczyła przedmiotów ekonomicznych. W roku 2007 jej szkoła
rozpoczęła edukację w zawodzie technik logistyk i wtedy „zamieniła”
ekonomię na logistykę. Uczyła już prawie wszystkich przedmiotów
logistycznych, co umożliwia jej integrację treści realizowanych w ramach
różnych przedmiotów nauczania.
W Olimpiadzie Logistycznej jej szkoła bierze udział od początku. W
pierwszej edycji do zawodów okręgowych zakwalifikowało się 12 uczniów, w
drugiej - 6 i w trzeciej – 11.
W finale III Olimpiady Logistycznej Paweł Turski zajął 4 miejsce. W tym
roku Paweł poprawił swój ubiegłoroczny wynik – zajął 3 miejsce, a
Krzysztof Budziński - 5 miejsce. Jak sama mówi, sukces uczniów jest
wynikiem ich czteroletniej pracy.
- Do zawodów szkolnych wszyscy przygotowywali się indywidualnie, a do
okręgowych w ramach kółka logistycznego. W ostatnim okresie przygotowań
Paweł i Krzysztof uczyli się razem, nie rywalizowali, a współpracowali.
Olimpiada to także wyzwanie dla opiekuna. Przygotowanie olimpijczyków
wymaga śledzenia literatury, wyszukiwania potrzebnych materiałów,
aktualizowania swojej wiedzy ale również polega na mobilizowaniu i
wspieraniu uczniów. Korzystałam również z wcześniejszych doświadczeń. W
roku 2001 miałam laureatkę XIV Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej - mówi
Krystyna Kozyra.
Pani Krystyna bierze również udział w corocznych spotkaniach
nauczycieli, które jak sama mówi są dla niej nieocenionym źródłem
wiedzy, okazją do wymiany doświadczeń, nawiązania kontaktów z
nauczycielami z całego kraju. „Forum Nauczycielskie” organizowane przez
WSL pełni rolę dawnych konferencji metodycznych. Ponadto jej szkoła
uczestniczy w projekcie „Wirtualne Laboratoria – sukces innowacji”,
który daje nowe narzędzie w nauczaniu przedmiotów logistycznych.